54.5 olmak hakkında

en son yaklaşık 5 yıl önce bu kilodaydım ve birdaha zayıflayacağıma dair hiç bir ümidim kalmamıştı. 65 kilodan 58.5 e inmeyi büyük bir başarı kabul etmiştim ama kendi kendime en fazla bu kadarını başarabildim. Daha fazlasını ne kadar uğraşsamda malesef bir türlü başaramadım.
Şimdi sadece 2 kilom kaldı 2 kilo sonra işe girdiğim halime geri döneceğim. Artık giyemem diye 36 beden kıyafetlerimi teyzeme vermiştim. Meğer giymeden saklamış. Geçen gittiğimde çok sevdiğim güderi pantalonumu çıkardı. Denedim biraz dar ama oluyor. 2 kilo sonra eski pantolon ve eteklerime kavuşucam.
Saçlarımı kestirdim.zayıflayınca yüzüme daha da dikkat etmem gerektiğini düşünüyorum. Uzun süredir göbeğim fırlıyor diye etek giymeye ara vermiştim. Bir siyah pantolonum vardı 40 benden işe hergün onu giyiyordum. Artık her gün değişik şeyler giyiyorum. Kendine güvenin geri gelmesi bu olmalı. Artık aynaya baktığımda mutluyum ve kendim için birşeyler yapmaya çalışıyrum bakım adına.
Kilo verme olayından 1.5 ayda anladığım şu:
1-Kilo vermek için sanıldığının aksine aç kalmaya hiç gerek yok. Sağlıklı ve düzgün bir diyet yeterli. http://zeytinagaci.blogspot.com da günlük kalori ihtiyacının nasıl hesaplanacağı ile ilgili bir yazı vardı geçenlerde okudum. Sizde hesaplayabilirsiniz kolayca. Sonra benim diyetimi kendi kalori mikatrınıza göre biraz değiştirip uygulayabilirsiniz
( 1 elma=1 ekmek=1 kase yoğurt= yaklaşık 70 kalori)

2- En önemli şey sabır. Çok aceleci olmamak ve baştan kilo verme işinin bir süreç olduğunu kabul etmek ve beklentileri ve hedefleri haftalık olarak belirlemek gerekli
Mesela benim haftada 400 gr

3- Esas olan aynı tartıda kilo kaybı. Haftada bir tartılarak kilonuzu kaydedin.(dijital tartı olması gr kontrolü açısından iyi)

4- Gerçekten su içmek çok önemli.diyetisyene başlayınca 2 litrelik bir sürahi alıp masama koydum. Her sabah dolduruyorum ve akşam 6 ya kadar bitiriyorum. Genelde düzeni ara öğünlerde dahil olmak üzere yemeklerden yarım saat önce 2 bardak su olarak ayarladım.
ama susamam önemli değil aklıma geldikçe içiyorum.

Bu arada dengeli beslenme sayesinde cildim güzelleşti saçlarım köklerden daha parlak daha canlı çıkıyor, ve artık eskisi kadar dökülmüyor:)

Koruma programına da devam ederek bu işi bir alışkanlığa çevirmeyi planlıyorum.
Ben kilo vermenin kurallara uyarsanız hiç zor olmadığını gördüm.
Sizlerede vakit kaybetmeden hemen kalori hesabınızı yapıp ona göre diyete başlamanızı tavsiye ediyorum.
1 comments

1 Yorumlar:

Blogger SUNSHINE dediki...

tebrikler hedefe cok yaklastin.

bende diyestiyenle kilo vermistim ama hic koruma programina gitmedim hedefe gelince gitmeyi biraktim

ancak 2 sene sonra kilolarin bir kismi geri geldi simdi keske koruma gitseydim belkide tekrar almazdim diyorum sen sakin ihmal etme

09 Aralık, 2005  

Yorum Gönder

<< Home