Zu Diyetinin 2. Haftasında!

Merhaba, diyetimin ilk haftasında yazamadım ama sonucu Ki sizlere bildirmiş. Tam 1.200 gr. verdim. Diyetisyen bunun beni çok yanıltmamasını istedi. Çünkü ilk hafta vücuttaki fazla su atılıyormuş. Bu sebeple ani bir kilo kaybı oluyormuş. Normalde haftada 500 gr. vereceğim bir programa uyuyorum. Benim de listem Ki'ninkine çok benzer. Ben uymakta çok zorlanmadım. İş hayatına başladıktan sonra kahvaltı yapmadan evden çıkmamaya alışmıştım. Üniversiteyi bitirene kadar ise haftaiçi kahvaltı yaptığım günler sayılıydı. Hatta o zamanlar öğlenleri bile pek yemezdim. Yanlış beslenme alışkanlıklarımın temeli belli oldu! İlk hafta nasıl denk geldiyse 5 gece dışarıda yemek zorunda kaldım. Buna rağmen başarılı olmak beni çok sevindirdi. Dışarıda yemek yerken etli salata yada bir porsiyon et yemeği tercih ediyorum. Eskiden olsa pizza, soslu makarna, çukulatalı tatlılar neler yerdim! Tatlı kesinlikle yok. Ben yinede çok canım isterse arkadaşlarımın yediği tatlıdan çok minik bir parça tatıyorum ama kesinlikle kendime bir porsiyon söylemek yok. İşin başka bir sırrı da çok çok su içmek. Ne kadar diye sorarsanız, en az 2 litre olmak koşuluyla içebildiğiniz kadar. Vücut bir alıştı mı içmek istiyor ama işin zoru alıştırmak ve birgün içmezseniz yine eski halinize dönüyorsunuz.
Bu arada Ki boyunu ve kilosunu yazmış. Ben 1.69 boyundayım. Hedef 55 kilo. Bu hafta itibarıyla 60.3 kiloyum. 3 ay içinde hedef kiloya ulaşacağıma inanıyorum. Benim de uyduğum liste 1500 kalorilik. Herkesin yeme alışkanlıklarına, vücudundaki yağ oranına göre değişen bir liste.
Şimdilik bu kadar...
7 comments

7 Yorumlar:

Anonymous Adsız dediki...

Valla tebrikler.Hem blogunuz yararlı, hem de azminiz güzel.

18 Ekim, 2005  
Blogger SUNSHINE dediki...

sayfasini cok begendim

diyetinizde ikinize basarilar. Boyle saglikli ve guel bir sekilde kilo vererek herkese cok iyi ornek oluyorsunuz

darisi benimde basima

18 Ekim, 2005  
Anonymous Adsız dediki...

Oncelikle kolaylıklar diliyorum size.Ben 3 yılda 30 kilo vermis bir kişi olarak diyetinizi hiç bozmamanızı tavsiye ediyorum.ancak sizin boy ve kilo oranlarınız oldukca normal gözüküyor.Tahminim 38 beden insanlarsınız.neden kilo vermeye çalışıyorsunuz.

18 Ekim, 2005  
Anonymous Adsız dediki...

Bedenlerimiz 38-40 arası fakat yağ oranımız kas oranımıza göre çok yüksek. Kemik ve kas ağırlığımıza göre yağ oranımızın da normal olması için diyet yapıyoruz.

18 Ekim, 2005  
Anonymous Adsız dediki...

Merhabalar..Günümüzde artık hepimiz bizim için yaratılan kötü imajların esiri olmuşuz.Topluca 34-36 beden olmaya çalışıyor biraz kilo alsak hayatı kendimize zehir ediyoruz.Amaç uzun yaşamakmı sağlıklı olmak mı yada sıska olmak mı şaşırmış durumdayız.Ne yiyeceğimizi ve de yemiyeceğimiz biliyor olmamıza rağmen bütün diyetisyenleri Taylan Kümeli olma uğruna paraya boğuyoruz.Gerçekçi olduğunuzda aslında diyetisyenlerin neden uzun sürede kilo verdirmelerini de daha iyi anlıyorsunuz.İradenize sahip olduktan sonra diyetisyene ne gerek var.Topu topu 3-4 kiloyu insan 3 ayda neden vermeyi tavsiye eder.Tabiki parasal sebeplerden.Bizim memleketimizde tıpkı diğer sektörler gibi bu sektörde denetimsizlik sonucu ucu kaçmış görünüyor.

19 Ekim, 2005  
Anonymous Adsız dediki...

Merhaba Betül,senin de bildiğin gibi vermemiz gereken kilolar çok fazla değil.3-4 olmasa da birimizim 6-7 diğerimizin 5. haftada yarım kilodan ayda 2 kilo vermek normal. bu hesaplada ortalama 6 kg. 3 aya denk geliyor. kiloları ne kadar çabuk verirsen alması o kadar çabuk ve kolay oluyor. zayıf olmak sağlıklı olmak demek değil. kilolarımız fazla olmasa da vücudumuzun yağ-kas oranlarında yaptığımız beslenme hatalarında dengesizlik vardı. düzenli bir beslenme programı ile bunları da düzelteceğiz. irade tabiiki çok önemli. ama gittiğimiz diyetisyenin aldığı eğitimi ve bilgileri de hiçe saymamalıyız. türk halkı olarak her birimiz kendimizi doktor, diyetisyen sanırız. grip olan arkadaşımıza ilaç tavsiye ederiz, kilolu arkadaşımıza diyet öneririz. bütün bu yanlışlıklara artık son vermemiz gerek. biz bilinçli bir adım attığımıza inanıyoruz.estetik kaygılardan çok sağlık adına bu işe giriştik. sonucu hep beraber göreceğiz.

19 Ekim, 2005  
Blogger SUNSHINE dediki...

ben de diyestistyenlere neden karsi oldugunuzu pek anlayamadim. Hasta oldugumuzda doktora gidiyoruz tedavi icin ve de para oduyoruz. Vucumuzdaki fazla kilolarin bize yaptigi sinsice zararlari yok etmesini sagalayan diteyisyene neden odemeyelim bence onlar daha cok hakediyor. Vucudumuz ve bizi daha saglikli kilarak.

20 Ekim, 2005  

Yorum Gönder

<< Home