Diyetisyenle ilk görüşmem ve işte başladım

Diyetisyenle ilk görüşmemi dün yaptım.
Kan ve idrar tahlillerimi inceledi.
Vücudumdaki yağ oranını ölçtü. Metabolizma çalışma hızımı belirledi. Ve buna uyan 1500 kalorilik bir diyet listesi verdi.
Kilomun(58) çok fazla olmasına rağmen vücudumdaki yağ oranı yüksek.
Bunun sebebide dengesiz beslenmem. Beraber yeme alışkanlıklarımı konuştuk.
Baştan aşağı herşey yanlış çıktı.

İlk iki hafta yeni beslenme düzenini oturtup vücudumdaki yağ oranını tekrar ölçeceğiz.

Yapacağım bu diyette en önemli şeylerden biri hayatımda hiçbir diyet ürünün olmaması
kansızlık problemim olduğu içinde kepekli ürünleride kullanmayacağım.
Yani herşey beyaz undan yapılmış olacak. Üzerinde light yazısı olan hiçbir ürünü kullanmayacağım.

Benim metabolizma hızıma göre verdiği liste ŞU:

sabah
2 dilim ince ekmek(marketlerde satılan tost ekmekleri büyüklüğünde)
1 kibrit kutusu kadar peynir(beyaz yada dil olmalı, kaşar yada diğerlerinden yerseniz yarısı kadar)
3-5 zeytin
sınırsız domates salatalık


saat 10-11 gibi
1 bardak süt
veya 1 meyve veya 3 adet normal bisküvi

Öğlen

1.5 porsiyon sebze yemeği(sebze etli olursa miktar 1 porsiyona düşecek
1 ince dilim ekmek
1 su bardağı yoğurt


ikindi

2 ince dilim ekemek veya meyve veya 3 adet bisküvi(sabah ara öğünde yediğinizden farklı olacak)

Akşam:
1 porsiyon et
1 çay bardağı yoğurt
bol salata
1 ince dilim ekmek

Yatmadan önce:
2 porsiyon meyve veya 1 bardak süt

şeker yok(mecbur kalır iseniz tatlandırıcı),salatada size düşen yağ miktarı 1 tatlı kaşığı, sulu kısmından yemeyerek istediğiniz kadar salata tüketebilirsiniz,yemeklerinizi de 2.5 yemek kaşığı yağ ile pişirmeniz gerekiyor.

Öğlen ve akşam yemeklerinin kalori değerleri aynı olduğu için yerleri değişebilir.



Yediklerinizi kendi yemek listenize uygun olarak değiştirmek için
değişim listesinden farklı alternatifler seçebilirsiniz. (Değişim listesinin bir bezeri diyetyemekler.blogspot.com adresinde mevcut)

1 porsiyon et 150 gr tavuk(fleto edilmiş 1/2 tavuk göğsü kadar)-100 gr kırmızı et( 3 orta büyüklükte köfte kadar), yada 250-300 gram (orta boy)büyüklüğünde çupra

Ayrıca her yemekten sonra yediklerimi yazıyorum.
1 hafta sonra diyetisyenim kontrol edecek.Ve bu süre içinde hiç tartılmayacağım. 1 hafta sonra beklenen kilo kaybı 500 gr.

Bu program hiç spor yapmadan kilo kaybını sağlayacak bir program. Spor yapmak istersem 45 dakika yürüyüş.Haftada en az 3 gün.

Bu gün başladım kahvaltımı kurallara göre yaptım, saat 11 de de 1 bardak süt yerine sütlü kahve içtim. Kalan sütü de arada gene kahve içtiğimde kullanacağım. Günlük 200 ml sütü bitirmem gerekiyor. Ki
3 comments

3 Yorumlar:

Blogger SUNSHINE dediki...

selamlar

tebrikler sayfaniz cok hosuma gitti. Diyet yapmak isteyenler icin cok faydali bilgiler iceriyor. yo-yo diyetlerle kilolari verip tekrar alma kisir dongusunde yorulunlar icinde ideal

bende 4 sene kadar bir diyetisyene gittigimde sizinkine benzer bir liste vermisti. (nutra slim) ilk uc aylik porogramda 12 kilo verdim ardindan koruma programi ve ardindan yeni bir programda 10 kilo daha verdim. Toplam 22 kilo hemde cok saglikli bir sekilde.

ardindan amerikaya geldim butun yemek duzenim degisti(ev hanimi oldum) gectigimiz 3 sene icinde yavas yavas kilolari almaya basladim. su anda 12 kilo fazlam var. Ditesiyeni bana vermis oldugu liste olsa yaparim diyordumki bu sayfayi buldum Simdi senin listeni uygulamaya calisacagim .

Ancak bir sorum var diyestisyen bana yemek porsiyonu olarak yemek kasigi ile olcu vermisti ama 6 mi yoksa 8 mi hatirlamiyorum. senin bu konuda bir fikrin varmi yani bir porsiyonun buyuklugunu nasil olcebilirim.

su anda 63 kiloyum saniirm ideal kilom 52 ama 50 kilo mukemmel olur.

bu arada en onemli not diyestisyenim bana sadece rejimi uygularsan haftada 500 gr., gunde 3 litre suyunuda icersen 1 kilo, gunde 45 dakikada yurursen 1.5 kilo verirsin demisti. Gercekten test ettim dogru. Hersey yaptigimda 1.5 kilo verdim ama genede su icmeyi hala sevemedim.

gorusmek uzere kolay gelsin

16 Ekim, 2005  
Blogger BEN dediki...

Merhaba
http://diyetyemekler.blogspot.com adresinde bir değişim listesi var Biz bu listeyi daha önce bir diyet merkezinden almıştık. Bizim değişim listemizde onların ki ile çok benzer. Sana o listenin çıktısını almanı öneriyoruz ya da bize e mail gönderirsen sana değişim listesini göndeririz. Bu listede bazı sebzelerin porsiyonu 6 kaşık bazılarının 3 kaşık.
Sana da diyet programında başarılar diliyorum. BŞK

17 Ekim, 2005  
Anonymous Adsız dediki...

Sevili Xtralarge biz izmirdeyiz. Diyetisyenimiz Alsancakta İşine yarar mı? Evet dersen adresini de veririz.
Ücreti aylık150 milyon
3 aylık pakt satın alırsan indirimli.
Bana 5 kilo için 2 ay+1 ay koruma programına geçiş olarak 420 indirimli milyona mal oldu

18 Ekim, 2005  

Yorum Gönder

<< Home